24 mars 2011

Torsdag.

Jag har kommit fram till att jag inte ska vara så negativ hela tiden i mina inlägg, men jag har rent sagt tappat lusten för bloggandet på sista tiden.
Men det är över nu! 

När jag läste olika bloggar idag, så slog det mig hur positiva allihopa var. 
Jag har alltid varit en person som går och grubblar på framtiden. När ett problem är över börjar jag grubbla på nästa. Jag måste helt enkelt börja leva i nuet!
Inga problem blir lösta p.g.a att sitt och gubbla på dem hela tiden. Och det förstör ju ens liv att grubbla på allt!
Som t.ex: Imorgon är det ju fredag, och vi har finskaprov, det har jag gått och grubblat på hela veckan. Som om det skulle ha en minsta betydelse om 5 år ?  
"Oj nej, jag fick inte tillräkligt bra i ett prov på 8:an" hallå, vem tänker på det när man är 20 år ?
Okej, visst man vill ju hålla kvar det vitsord som man har lyckast få och dessutom är jätte nöjd med. Men det kommer faktist flera chanser att visa att man är värld ett vitsord. Och det är faktist inte alls lika jobbigt att läsa på ett prov om man inte känner sig tvingand till det. 
Men om man går och tänker hela veckan "jag måste läsa på prov" Hur lätt är det då att sätta sig ner och läsa, och verkligen lära sig nått. 


Sluta grubbla på framtiden, lev i nuet !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar