27 jan. 2011

Mitt liv.

hej

I dehär inlägget tänker jag berätta lite om mig själv.. så e ni intresserad, läs vidare ;3
 .
 .
 .
Jag föddes 10 december 1995, alltså ganska sent på året. Och fick namnet Ida Madeleine Wiklund. Namnet Ida fick jag typ för att mamma tyckt det var fint, själv har jag inte tyckt om det.. men nu tycker jag det är helt okej. Madeleine kommer från hon i kungafamiljen, mamma ville döpa mig efter henne, har hon berättat nu senare <;
Som liten var jag alltid väldigt busig & bestämd, jag fick oftast min vilja igenom! Då bodde jag i Överesse, därifrån har jag många roliga minnen av saker som jag och min storebror hittade på, och föstås fick lillebror vara med ibland men han var så liten på den tiden. Jag gick i 4 årsdagklubben i överesse, jag trivdes int alls där.. hade ingen att leka med, eller jag vågade inte fråga om jag fick vara med. Men sen flyttade vi till Ytteresse istället, och där fanns många kusiner & annat släkt som man kunde leka med, de blev mina nya grannar. Jag har nog haft dom bästa barndomsvänner man kan ha! vi lekte 24/7. Och ibland kan jag sitta länge o bara tänka på hur kul vi hade det. Och jag växte, som vi alla gör.. började skolan, träffade nya människor som blev mina klasskompisar. Jag kan säga som så, att jag var inte direkt en av dom populära eleverna, men de gick endå.. I 6:an började jag umgås allt mer med och mer med Emma, Amanda, Sofia & Charlotta, dom blev mina nya bästa vänner. Och de e dom ennu. Jag trivs väldigt bra med dem, kan vara mig själv och så ;) Joo, visst stör man sig ibland på vissa saker som dom gör, och kan bli lite irriterad på dem men de är endå alltid mina bästa vänner ! Sen när jag började 7:an fick jag ennu mera vänner, och jag trivs mycket bättre i sursik en jag gjorde i lågstadiet.

Med tiden har jag haft en del föhållanden, eller ja 3st men de har inte lätt till något, tagit slut efter typ en månad.. :/ 
Just nu har jag ett oxå, med Robin och idag har vi varit ihop en månad, så i vanliga fall borde de ta slut snart.. men jag verkligen hoppas & tror att de ska hålla länge och inte ta slut så fort som de andra, men förståss om man inte är menade för varann så ska de ju ta slut nångång. Men jag trivs i hans sällskap, jag känner mig speciell & trygg med honom, I love him veryvery much! 
  
På fritiden så tycker jag om att hänga med mina kompisar, se på film, baka, att fota fast jag är totalt kass på det, men de e kul om man nångon råkar få en fin bild på någonting,  friidrott är också en sak som jag tycker väldigt mycket om, man mår så bra efter att man har fått träna lite (: & så tycker jag om att myysa med min söta hund Tilda, som är 3 år nu. 

Saker som jag inte tycker om: 
- när vissa personer tror att dom är bättre människor, bara för att dom är snyggare eller har snyggare kläder.
- att frysa, jag hatar verkligen att frysa. 
- mobbning, har inte direkt sett eller hört någon allvarlig mobbning men just dendär typen av mobbning som sker utan att den personen vet om va han/hon gör,  
  som typ alltid skämtar dåliga saker om samma person. disslike!
- högljudda människor på lektionen när man försökar konsentrera sig på något. 

dedär var lite av mitt liv, sen avslutar vi med en bild av själva persoonen <;.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar